Amnesty Leeuwarden zoekt een initiator voor acties en evenementen

Amnesty International werkt voor mensenrechten. Die waarborgen vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Amnesty doet onderzoek, voert actie en steunt mensenrechtenverdedigers wereldwijd. In Nederland heeft Amnesty International ruim 250.000 leden en donateurs.

Amnesty Leeuwarden zoekt een vrijwilliger voor de functie van Initiator: voor acties en evenementen in Leeuwarden. We zoeken een creatieve vrijwilliger met goede, frisse ideeën, die acties en activiteiten kan bedenken waarmee wij in Leeuwarden, met relatief weinig mankracht en middelen, zo veel mogelijk aandacht kan trekken.

Wat is Amnesty Leeuwarden?

Amnesty Leeuwarden is een vrijwilligersgroep die al ruim 45 jaar actief is voor Amnesty Nederland. De groep telt zo’n tien actieve leden en organiseert regelmatig activiteiten, het liefst in samenwerking met andere lokale organisaties waarmee we raakvlakken hebben.

Wat ga je doen?

Bedenken en uitvoeren van acties en activiteiten waarmee Amnesty opvalt op sociale media, in de pers, bij de lokale politiek en op straat. Ook leg je contacten met organisaties waarmee we kunnen samenwerken om het bereik van acties te vergroten.

Je profiel

Je hebt grote affiniteit met mensenrechten. Je bent een contactueel vaardige verbinder en aanjager. Creatieve ‘out of the box’ denker en organisator. Een goed netwerk in Leeuwarden en omgeving is een pré.

Wat bieden wij

Onkostenvergoeding, een zinvolle invulling van je vrije tijd, ruimte voor eigen creatieve inbreng, uitdaging en voldoening!

Sollicitatie

Interesse, meer weten? Neem dan contact op onze voorzitter Ieke Zwart (info@amnestyleeuwarden.nl) of kijk op onze website. Wil je meer weten over Amnesty International? Ga dan naar www.amnesty.nl.
Amnesty is een diverse organisatie en zoekt mensen met verschillende achtergronden.