Zimbabwe, laat oppositieleden vrij

Al 12.680 e-mails verstuurd

Bedankt voor het sturen van een email.

Poging om oppositie de mond te snoeren

De Zimbabwaanse oppositieleden Job Sikhala (foto) en Godfrey Sithole werden in juni onterecht opgepakt samen met 14 andere mannen. Bij de begrafenis van een vermoorde partijgenoot ontstond een rel tussen aanhangers van de regerende en de oppositie partij. De politie pakte de 16 mannen op vanwegehet ‘aanzetten tot openbaar geweld’.

Roep de president van Zimbabwe op om de aanklachten tegen de 16 mannen onmiddellijk in te trekken.

Sikhala leidde het onderzoek naar de moord op hun partijgenoot Moreblessing Ali. Volgens getuigen zou een aanhanger van de regerende partij iets met haar moord te maken hebben. Sikhala vreest in de gevangenis voor zijn leven. Hij vermoedt dat iemand hem geprobeerd heeft te vergiftigen. Leiders van de regerende partij hebben gezegd ervoor te zullen zorgen dat Sikhala niet meer vrijkomt.

Lees hier de volledige informatie.

Wat gebeurt er met jouw gegevens?

We geven alleen je achternaam en woonplaats door aan de autoriteiten. De mail wordt vanaf een versleuteld e-mailadres verstuurd. Je e-mailadres is niet zichtbaar voor de ontvanger.

Al 12.680 e-mails verstuurd

Bedankt voor het sturen van een email.

Stuur een e-mail