Iran, stop de executie van de vier Ahwazi-mannen!

Al 14.963 e-mails verstuurd

Dreigende executies

Ali Khasraji, Hossein Silawi en Jasem Heidary behoren tot de Arabische Ahwazi-minderheid in Iran. Ze zijn ter dood veroordeeld en kunnen elk moment worden geëxecuteerd. Uit protest hiertegen hebben ze hun monden dichtgenaaid en zijn sinds 23 januari in hongerstaking. Naser Khafajian, eveneens een Ahwazi, wordt vastgehouden zonder contact met de buitenwereld. Ook hij loopt het risico op executie, en marteling.

Roep Iran op om de vier Ahwazi-mannen niet te executeren. Iran moet ook zeggen waar Naser Khafajian is.

In de afgelopen maanden is een sterke stijging te zien in het aantal executies van leden van de Ahwazi-en Baluchi-minderheden in Iran. Mogelijk gebruiken de autoriteiten de doodstraf om angst te zaaien onder minderheden, die in Iran zwaar onderdrukt worden.

Lees hier de volledige actie.

Wat gebeurt er met jouw gegevens?

We geven alleen je achternaam en woonplaats door aan de autoriteiten. De mail wordt vanaf een versleuteld e-mailadres verstuurd. Je e-mailadres is niet zichtbaar voor de ontvanger.

Al 14.963 e-mails verstuurd

Stuur een e-mail