Pak de macht en klop aan bij de Chinese ambassade!

Al 94.689 handtekeningen gezet

Er moet een einde komen aan de onderdrukking van Oeigoeren, ook in Nederland. Teken de petitie!

Naar schatting zijn er tot een miljoen Oeigoeren opgesloten in zogenaamde Chinese heropvoedingskampen. Gezinnen worden uit elkaar gerukt, mensen op grote schaal gehersenspoeld, mishandeld en gemarteld. De Chinese regering doet dit af als leugens en nepnieuws en noemt mensenrechten een ‘interne aangelegenheid’.

In de eerste aflevering van het BNNVARA-programma ‘Pak De Macht’ wordt duidelijk hoe ver de macht van de Chinese autoriteiten daadwerkelijk reikt. Want niet alleen in het land zelf proberen ze hun burgers volledig te controleren, ook in Nederland maken ze misbruik van hun macht.

Teken de petitie en roep de Chinese ambassade op met BNNVARA en Amnesty International in gesprek te gaan over mensenrechten.

De Chinese ambassade negeerde eerdere gespreksverzoeken van Amnesty en BNNVARA. Daar moet verandering in komen, want een gesprek over mensenrechten is dringend nodig. Overal ter wereld, en ook in Nederland, zijn Oeigoeren wanhopig over het lot van hun familieleden en worden ze zelf lastiggevallen door de Chinese autoriteiten.

Met jouw steun zetten we de Chinese ambassade onder druk. Teken de petitie, en laat ambassadeur Tan Jian weten dat hij niet kan weglopen van een open gesprek over mensenrechten.

Bekijk hier de aflevering van Pak De Macht over China.

Al 94.689 handtekeningen gezet

Teken de petitie