SMS-actie
© Amnesty International

AANMELDEN ACTIES PER SMS

Doe mee met Amnesty’s sms spoedacties en help mensen in direct gevaar.

Amnesty stuurt een sms-actie uit als iemand in groot gevaar is. Bijvoorbeeld als een mensenrechtenactivist wordt bedreigd of gemarteld, of als iemand dreigt te worden geëxecuteerd. Als deelnemer ontvang je dan een sms-bericht. Je hoeft slechts ‘PROTEST’ terug te sms’en om de petitie te ondertekenen. Amnesty verzamelt alle berichten en tekent namens alle deelnemers protest aan bij de autoriteiten van het betreffende land. We sturen je ongeveer twee keer per maand een actie. De kosten voor deelname bedragen € 0,50,- per actie. Dit is exclusief de kosten voor het sms’je dat je verstuurt om de petitie te tekenen (afhankelijk van je provider).

Vrij door een sms! De Egyptische demonstrant Mahmoud werd opgepakt tijdens een vreedzaam protest en raakte gewond. Mahmoud moest zonder medische behandeling de gevangenis in. Enkele weken na Amnesty’s sms-actie kwam Mahmoud vrij. Hij liet Amnesty weten dankbaar te zijn voor alle steun.

Wil je je juist afmelden voor de SMS acties? Neem dan contact met ons op.

Meld je aan

Na aanmelding ontvang je gemiddeld twee keer per maand een actie per SMS.

Naam en woonplaats gebruiken bij het aanbieden van de petities