Amnesty Dordrecht zoekt organisatoren

Wil jij je op lokaal niveau inzetten voor de bescherming van mensenrechten en het bestrijden van mensenrechtenschendingen? Zoek je vrijwilligerswerk dat veel voldoening biedt, heb je creatieve ideeën voor activiteiten, ben je een organisatietalent of wil je dit graag ontwikkelen? Dan maken we graag kennis met jou. Wij zijn op zoek naar enthousiaste organisatoren om onze activiteiten te begeleiden en uit te breiden. Doe mee!

Wat ga je doen?

Als organisator kun je de volgende kwaliteiten inzetten en/of ontwikkelen:

* je verdiepen in mensenrechtenschendingen en de acties die Amnesty International daartegen voert

* mensenrechten met enthousiasme uitdragen aan anderen en hen uitnodigen een bijdrage te leveren aan de acties

* lokale activiteiten bedenken en/of organiseren en begeleiden op basis van een plan van aanpak dat je zelf schrijft en bewaakt

* aanspreekpunt zijn voor flexvrijwilligers bij activiteiten

* contacten leggen en onderhouden

* maandelijks overleggen met de kerngroep.

Wat bieden wij?

* vrijwilligerswerk dat je veel voldoening biedt

* binnen een hecht en gevarieerd team

* de introductiecursus ‘Actief binnen Amnesty’, waarin wordt uitgelegd waar wij voor staan en wat onze werkwijze is.

INTERESSE? (of wil je er eerst even over praten): neem contact op met onze coördinator Elma via info@dordrecht.amnesty.nl

De lokale groep van Amnesty International in Dordrecht bestaat uit een kerngroep die de activiteiten organiseert en flexvrijwilligers die de activiteiten uitvoeren, samen met de kerngroep. Daarnaast zijn in Dordrecht vrijwilligers actief voor Amnesty als gastdocent, als wijkhoofd collecte en/of als collectant. Voor meer informatie, zie dordrecht.amnesty.nl