© Copyright Pierre Crom

Write for Rights op school!!

Woensdag 20 november was het driedubbel feest: de Dag van de Kinderrechten, de kick-off van de Write for Rights en het Kinderrechtenverdrag bestond die dag precies 30 jaar. Dit hebben we gevierd op de Nicolaasschool in Rotterdam, samen met 180 leerlingen uit groep 7 en 8.

Voor deze bijzondere gelegenheid hadden we Moses Akatugba uitgenodigd, een mensenrechtenactivist uit Nigeria waar we (met succes) tijdens de Write for Rights 2014 wereldwijd voor hebben geschreven.

Moses heeft 10 jaar onschuldig in de gevangenis gezeten en is daar zwaar gemarteld. Moses was in Nederland om zijn verhaal te delen met leerlingen en studenten van alle leeftijden.

Moses is na de kick-off ook nog naar het Koning Willem I College in Den Bosch, het Geert Groote College in Amsterdam en het Montessori Lyceum in Amsterdam geweest. Ook daar was iedereen enorm onder de indruk van zijn verhaal en vooral gemotiveerd om actie te voeren voor de Write for Rights jongeren van dit jaar.

Door het hele land worden er gastlessen gegeven door Amnesty en worden er kaarten en brieven geschreven voor jonge mensen die ons keihard nodig hebben. Zo maken we samen de Write for Rights groter dan ooit. Schrijf jij mee? Het kan ook digitaal!

Bekijk hier het filmpje van het bezoek van Moses aan de Nicolaasschool in Rotterdam!