Amnesty Hongarije demonstreert tegen een voorgestelde ngo-wet in Boedapest in april 2017.
© Szabolcs Csaszar

Meld je nu aan voor een van Amnesty’s regiodagen

Een inspirerende middag voor Amnesty-vrijwilligers in vijf verschillende steden verspreid over het land. Met lezingen van activisten uit Europa, workshops, ontmoetingen met andere activisten waarmee je ervaringen kunt uitwisselen en een gezellige lunch of borrel. Niet te missen dus! Geef je nu op voor de regiodag bij jou in de buurt: zaterdag 28 september in Drachten, Amsterdam & Apeldoorn, zaterdag 5 oktober in Eindhoven & Rotterdam.

Mensenrechten staan ook in Europa onder druk

Kom luisteren naar de persoonlijke verhalen van Europese activisten over de Hongaarse mensenrechtensituatie: de Hongaarse president Orbán probeert de onafhankelijke rechterlijke macht in te perken, het maatschappelijk middenveld buitenspel te zetten, de vrije meningsuiting te onderdrukken en vluchtelingen en asielzoekers tegen te houden.

Júlia Iván, voormalig directeur van Amnesty Hongarije en nu senior-medewerker mensenrechtenprojecten bij Amnesty Nederland, zal hierover spreken in Eindhoven en Apeldoorn. Juke Fluitsma, medewerker Educatie bij Amnesty Nederland en gedurende acht maanden uitgezonden naar Amnesty Hongarije, en Fédra Bártfai, voormalig medewerker van Amnesty Hongarije, zullen over hun ervaringen vertellen in Amsterdam en Rotterdam. In Drachten en Rotterdam zal directeur Eduard Nazarski van Amnesty Nederland de situatie in Hongarije en de betrokkenheid van Amnesty Nederland toelichten.

Geef je nu op en deel de oproep in je netwerk!

Meld je nu aan via een van deze links: