© © Amnesty International (foto: Marieke Wijntjes)

Landelijke introductietraining 16 september 2021

Met deze interactieve training leer je over de missie en werkwijze van Amnesty en ontdek je welke vrijwilligersrol het beste bij jou past. Laat je inspireren!

Graag nodigen we je uit voor de Landelijke Introductietraining van Amnesty International op donderdag 16 september van 19.00-21.00 uur. Deze introductietraining is bedoeld voor iedereen die meer wil weten en inspiratie op wil doen als vrijwilliger bij Amnesty International. De training is interessant voor zowel nieuwe vrijwilligers als voor mensen die al langer actief zijn voor Amnesty.

Wat komt er aan de orde?
De training zal online gehouden worden, met genoeg ruimte voor interactie en vragen. Tijdens de training krijg je meer informatie over de organisatie Amnesty, onze missie en werkwijze en over mensenrechten in het algemeen.

Daarnaast willen we je graag kennis laten maken met de verschillende manieren waarop je als vrijwilliger betrokken kunt zijn bij Amnesty. Daarom bestaat het tweede deel van de training uit korte sessies gebaseerd op de volgende persoonlijke kwaliteiten en interesses:

1. Informeren en dialoog voeren: Wil jij gespreksleider worden en moeilijke onderwerpen bespreekbaar maken met onze mensenrechtendialoog sessies? Of lijkt het je wat om kinderen en jongeren op school een inspirerende les te geven. In deze workshop leer je wat de mogelijkheden zijn.
  2. Bouw en evenement: Je neemt graag initiatief en vindt het leuk om (met anderen samen) te plannen en uit te voeren. Denk aan zoiets als een filmavond, pubquiz, sponsorloop of de Write for Rights (schrijfactie rond 10 december).
  3. Campagne voeren met de organizing-methodiek: Wil jij je langer verbinden aan een onderwerp wat jou raakt en meehelpen een duurzaam netwerk van mensenrechtenactivisten in het land op te bouwen?

Wil je graag meedoen aan de training op 16 sept.? Meld je dan snel aan. Let op: er is een maximum aantal deelnemers vastgesteld, bij meer aanmeldingen zullen we een extra training inplannen.

Klik hier om je aan te melden voor de training!

Mocht je nog vragen hebben, stuur dan een e-mail naar actieservice@amnesty.nl.

We hopen je op donderdag 16 sept. 2021 online te ontmoeten!