9 JULI: SCHRIJFAVOND AMNESTY DORDRECHT

Op vrijdag 9 juli organiseert Amnesty International Dordrecht, voor het eerst sinds oktober 2020, weer de maandelijkse schrijfavond. Tijdens zo’n avond schrijven we met elkaar brieven voor mensen die onrecht wordt aangedaan. Je bent vanaf 19.30 uur van harte welkom bij Dutch in Dordrecht, Vest 177, 3311 TV in Dordrecht.

Voor wie schrijven we?

Op vrijdag 9 juli schrijven we onder meer voor de Egyptische activist Alaa Abdel Fattah en voor advocaat Mohamed el-Baqer. Zij zitten sinds oktober 2019 in voorarrest op basis van valse beschuldigingen, zoals het verspreiden van ‘nepnieuws’. In werkelijkheid zitten ze vast vanwege hun vreedzame werk voor de mensenrechten. Jouw brief of kaart kan voor hen een verschil maken. In veel gevallen verbetert de situatie van de mensen voor wie Amnesty zich inzet.

Doe je mee?

Je kunt je aanmelden voor de schrijfavond via de Facebook-pagina van Amnesty International Dordrecht of gewoon binnenlopen. Op deze Facebook-pagina vind je meer praktische informatie over deze avond, zoals de coronamaatregelen.