11 NOVEMBER: SCHRIJFAVOND AMNESTY INTERNATIONAL DORDRECHT

Word jij ook zo treurig van al het onrecht in de wereld en wil je daartegen in actie komen? Kom dan naar de schrijfavonden van Amnesty International Dordrecht. Bijvoorbeeld op vrijdag 11 november a.s. Tijdens zo’n avond schrijven we met elkaar brieven voor mensen die onrecht wordt aangedaan. Je bent vanaf 19.30 uur van harte welkom bij Dutch in Dordrecht, Vest 177, 3311 TV in Dordrecht.

Wat kun jij doen?

Je krijgt een beschrijving van de situatie van een aantal personen en bekijkt voor wie je een brief wilt schrijven. Er liggen (vooral Engelstalige) voorbeeldbrieven klaar met daarin een oproep aan de betreffende regeringen en ambassades om de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) na te leven. Ook kun je groetenkaarten schrijven aan mensen die vervolgd worden. Met deze kaarten laten we hen weten dat we aan hen denken.

Verbetering van de situatie?

Een van de mensen voor wie we gaan schrijven is de Algerijnse activist en klokkenluider Mohamed Benhlima. Hij werd op 4 september 2022 veroordeeld tot 12 jaar cel voor onder meer “het verspreiden van nepnieuws”. De ex-militair bracht corruptie binnen het leger naar buiten. Ook deed hij mee aan een vreedzaam anti-regeringsprotest. Kom ook voor hem in actie! In veel gevallen verbetert de situatie van de mensen voor wie Amnesty zich inzet. De meest recente successen kun je vinden via deze link.

Je kunt je aanmelden voor de schrijfavond via de Facebook-pagina van Amnesty International Dordrecht (/amnesty.international.dordrecht, onder ‘evenementen’) of gewoon binnenlopen. Schrijfgerei ligt klaar, waarvoor we een vrijwillige – en zeer gewaardeerde – bijdrage vragen. Bij klachten zoals verkoudheid of koorts blijf je thuis en kun je online brieven schrijven via amnesty.nl (‘Kom in actie!’).