© @Amnesty International

Schrijfactie Iran: geef lichamen geëxecuteerden aan hun familie

Vier leden van de Arabische Ahwazi-minderheid in Iran zijn eind februari terechtgesteld. De autoriteiten weigeren om de lichamen van de mannen aan hun familie terug te geven.

Wat kun jij doen?

Schrijf vóór 1 juni 2021 naar de Iraanse autoriteiten. Roep hen op om de lichamen van de geëxecuteerde Ahwazi aan hun familie terug te geven.

Gevangengezet en vermoord

Ali Khasraji (foto), Hossein Silawi, Jasem Heidary en Naser Khafajian behoren tot de Arabische Ahwazi-minderheid in Iran. Ze werden in oneerlijke processen ter dood veroordeeld voor terroristische activiteiten en eind februari geëxecuteerd. In de afgelopen maanden is een sterke stijging te zien in het aantal executies van leden van de Ahwazi-en Baluchi-minderheden in Iran, die zwaar onderdrukt worden.

Mohammad Ali Amouri, Jaber Alboshokeh en Mokhtar Alboshokeh, drie andere Ahwazi-mannen, zitten onterecht levenslang gevangen vanwege hun werk voor een organisatie voor culturele rechten voor Ahwazi. Ook zij moeten onmiddellijk vrij.

Download de voorbeeldbrief

ontvang de schrijfacties per e-mail

aanmelden