© AFP via Getty Images

Russische oppositieleider onterecht vast

Laat Navalny weten dat je hem steunt

De bekende Russische oppositieleider en anti-corruptie-activist Aleksei Navalny is onterecht veroordeeld tot tweeënhalf jaar gevangenis. Navalny stortte op 20 augustus 2020 in op een binnenlandse vlucht naar Moskou. Hij ging naar Duitsland voor medische behandeling en lag daar 18 dagen in coma. Later bleek dat hij was vergiftigd. Toen Navalny in januari 2021 terugkeerde naar Rusland werd hij onmiddellijk gearresteerd en veroordeeld. In augustus werd er een nieuwe aanklacht tegen hem ingediend vanwege het oprichten van een organisatie die ‘een bedreiging vormt voor de rechten van Russische burgers’. Hiervoor kan hij drie jaar cel krijgen.

Bericht is te lang voor de kaart.

P/A Amnesty International Postbus 1968 1000 BZ Amsterdam

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken die wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op www.amnesty.nl/privacy.

Dit schreven andere mensen op hun kaart

Dear Aleksei Navalny, Желаю вам бодрости духа, несмотря ни на что. (I wish you courage, come what may.)
Dear Navalny, Знайте, что у вас много единомышленников. (Please know there are a lot of people who think like you.)
Dear Aleksei Navalny, Я восхищаюсь вашей стойкостью. (I really admire your courage.)