RightsTalk: In gesprek over mensenrechten

Programmeer zelf een publieksbijeenkomst

RightsTalk is een speciaal voor Amnesty-vrijwilligers (groepen en individuele actieve leden) ontwikkeld digitaal pakket om in een paar simpele stappen zelf publieksbijeenkomsten te programmeren en organiseren.

Jij kiest het thema, regelt een locatie en nodigt gasten uit. Bijvoorbeeld: een talkshow met workshops en muziek rond het thema etnisch profileren door de politie, een lezing door Amnesty's projectleider van de Eerlijke Bank- en Verzekeringswijzer, een debatavondover vrijheid van meningsuiting in Indonesië. (Denk als voorprogramma of pauzenummer ook aan een ronde van Amnesty's Pubquiz.)

Download hier GRATIS de RightsTalk-toolkit met handleiding, poster, banner, logo en factsheets over actuele Amnesty-thema’s. Na registratie ontvang je een link naar alle materialen.
Preview van poster, banner en factsheet

Rights Talk #3: Etnisch Profileren ook in Groningen

Op vrijdag 29 augustus 2014 vond de Rights Talk over Etnisch Profileren plaats in wijkcentrum Het Dok in Groningen. Het was een inspirerende avond waarbij het publiek enthousiast met elkaar in gesprek ging en ervaringen deelde.

Rights Talk #2

Op 25 juni 2013 voelde presentator Ajouad el Miloudi voormalig minister Jan Pronk aan de tand over zijn uitputtende bevlogenheid en solidariteit, zijn kennis van internationale verdragen, en zijn grenzeloze ervaringen in het hart van de politieke macht.
> Bekijk de foto's en lees alles over de sprekers

Rights Talk #1

Op woensdagavond 15 mei 2013 trapten we af in de Lindenberg in Nijmegen. Interviewer Liesbeth Staats ging met Ybo Buruma, strafjurist en raadsheer bij de Hoge Raad, in gesprek over onze rechtsstaat, eerlijke processen en neutrale rechters.
Bekijk de foto's en het volledige debat en lees alles over de sprekers

Over de Rights Talks:

Een RightsTalk kan een debatprogramma zijn, maar ook een lezing, een publiek interview, q&a met de zaal, een serie speeddates… Zolang er maar over mensenrechten wordt gepraat en er, na afloop of tijdens het programma, gelegenheid is voor verdieping en interactie met het publiek.
Contact: rightstalk@amnesty.nl

Hulp nodig?

Mail naar Naomi Arrindell n.arrindell@amnesty.nl of bel 06-18482832.